Twee weekjes super budget (deel 2)

Even een update hoe het me hier vergaat. Vorige blog twee weekjes super budget vertelde ik jullie dat ik nog iets meer dan 30 euro over had om nog ongeveer twee weken van te leven. Inmiddels is er ruim een halve week voorbij en heb ik het volgende gekocht en gegeten.

1 pakje passata di pommodoro
1 rookworst
1 zakje gesneden groente
2 pakken yoghurt
2 pakken diepvries boerenkool
1 pak diepvries spinazie
1 doosje champignons
2 kippenbouten
1 zakje mozzarella
1 pakje kipfilet broodbeleg
3 pakken karnemelk
1 potje pindakaas


Totaal was ik daarvoor kwijt 17,33. Ik heb nu dus nog 14,28 over.


Wat hebben we gegeten:

Zaterdagavond heb ik 2 plaatpizza's gemaakt. Deze heb ik belegd met nog een pakje tomatenpuree wat ik nog over had, iets aangelengd met water, en op smaak gebracht met een teentje knoflook en wat italiaanse kruiden. Verder belegd met de plakken kipfilet, fijngesneden ui, spinazie, wat champignons,  mozarella en geraspte kaas. We hebben er heerlijk van gegeten.

Zondag aten we een heerlijk krentenbroodje in de ochtend, gewoon gemaakt van ingredienten die ik nog in huis had, hoewel ik de hoeveelheid rozijnen deels vervangen heb voor dadels, cranberry's en gedroogde mango.

Tussen de middag aten we heldere champignonsoep, waarvoor ik een heerlijke bouillon getrokken heb met 1 van de kippenbouten die ik gekocht had, de resterende champignons gingen hier doorheen. Lekker met mijn zelfgebakken tijger sodabroodje

Maandagavond hebben we spaghetti gegeten, gemaakt met pasta en gehakt wat ik nog in voorraad had, verder aangevuld met het zakje gesneden groente en de passata.

Dinsdagavond at Koos niet thuis, dus voor het gemak maar voor poffertjes gegaan. Nog wat extra fruit erbij voor de vitamientjes.

En vandaag aten we heerlijke stampot boerenkool, met een restje aardappels en twee pakken diepvriesboerenkool. Ik snijd altijd een rookworst in kleine stukjes en die roer ik erdoorheen. Zo heb je veel minder vlees nodig per maaltijd.

Al met al zijn we nog niets tekort gekomen. Ik ben benieuwd of we de rest van de tijd nog doorkomen met het resterende geld. Ik ben al een aardig end op de goede weg. ;-)

Liefs,
Willeke


Reacties

Dat klinkt heel positief zeg! Fijn dat het zo goed gaat.

Huisvlijt