Twee weekjes super budget!

Oeps... ik moest gisteren onverwacht nog een rekening betalen, waar ik geen rekening mee gehouden had. Toen bleef er ineens nog maar erg weinig over om de komende twee weken van te leven. Gelukkig heb ik nog wel wat in diepvries en voorraadkast, maar niet superveel, want ik houd niet van al te grote voorraad.

Ik heb nu op dit moment nog 13,41 op mijn rekening, nog 2,95 contant in mijn portemonnee, nog 3,25 aan spaarzegels in een vol Gulf spaarzegelboekje en nog 12 euro vvv cadeaubon. Dat is dus een bedrag van 31,61.



Gisteren heb ik nog een tray van 30 eieren gekocht, ik heb nog veel speltmeel/bloem in huis, waarmee ik dagelijks mijn eigen brood bak. Verder heb ik nog een halve doos perssinaasappels, een voorraadje appels en wat mandarijnen en druiven. En in de diepvries heb ik nog wat frikandellen en hamburgers en een bakje kipsaucijs en twee porties gehakt. En verder nog wat andere allerhande voorraad.

Wellicht is na deze tweeweekse mijn koelkast en diepvries leeg, en kan ik die ook gelijk even lekker schoonmaken.

Ik realiseer me dat ik nu wellicht minder bewuste en gezonde keuzes ga maken, maar realiseer me ook dat dit voor veel mensen dagelijkse realiteit is. Ik ben over het algemeen al vrij bewust in wat ik uitgeef, maar nu zal ik ieder dubbeltje moeten omdraaien om van die ruim 30 euro nog twee weekjes door te kunnen komen.  Ik ben benieuwd of het me gaat lukken, of dat ik op het eind toch nog de gezamenlijke bankrekening van ons moet aanspreken.

Mochten jullie nog tips hebben, of ideeën, ik hoor ze graag.
Leven jullie met mij mee de komende twee weken?

Liefs,
Willeke

Reacties

Cisca zei…
Een lekker budgetrecept: rijst met zelfgemaakte kerriesaus met ei en sla met stukjes appel, sinaasappel en ei. Succes
Je wordt vanzelf vindingrijk en de gekste combinatie smaken heerlijk.
Dat klinkt heerlijk idd. Dank je wel voor het meedenken.