Screentime

Sinds deze week heb ik weer Screentime op mijn telefoon. Een poos terug had ik het ook al eens geïnstalleerd, maar toen de proeftijd verlopen was en de app dus niet meer werkte, zat er een behoorlijke tijd tussen voordat we besloten om het definitief toe te passen.

Wat is Screentime. Het is een app die ik op mijn telefoon heb geïnstalleerd. Maar niet alleen bij mij, ook op de tablets en de telefoon van de kinderen. Je kunt vervolgens aangeven hoeveel tijd je kwijt wilt zijn aan je telefoon en stelt dat in. 



De eerste keer dat ik de app op mijn telefoon had, merkte ik gelijk al dat mijn telefoogebruik drastisch omlaag ging. Ik had mezelf een limiet gegeven van 1,5 uur screentime per dag, en merkte dat ik sinds die tijd vaak aan een uur al genoeg had. Gek genoeg, zodra de app weer weg was, ging ook langzamerhand mijn screentime weer omhoog.

En hoe zot ik ook van mezelf werd, dat ik zo getrokken werd naar dat schermpje, stom genoeg ben ik blijkbaar toch ook maar een zwak mens die die gewoonte niet kan doorbreken.
Dus vandaar de screentime maar weer gedownload, gelijk voor een jaar betaald, (zo'n 34 euro voor het hele gezin) en geïnstalleerd op alle schermpjes in huis.

De kinderen weten nu ook precies waar ze aan toe zijn. Kunnen erachter wanneer het hun uitkomt, en zodra de tijd op is, wordt hun scherm vanzelf geblokkeerd. (behalve dan de telefoonfunctie.)

Ik ben blij met de rust die dit voor mij in mijn hoofd, maar ook in het gezin geeft. Daar heb ik het geld graag voor over.

Gaan jullie de uitdaging ook aan?

Liefs,
Willeke


Reacties