Grote opruim/schoonmaak meivakantie (deel 2)

Wat lijkt de meivakantie alweer lang geleden. En wat heb ik toen heerlijk het huis opgeruimd. Weten jullie nog, dat ik vol goede moed was begonnen met de zolder en alle schoenen in huis? Het doel was om in de meivakantie het hele huis netjes te krijgen. Grote opruim/schoonmaak meivakantie (deel 1)

Zo hard als het de eerste dag ging, ging het de rest van de vakantie niet, maar uiteindelijk is het toch gelukt om het hele huis netjes te krijgen.

De bovenverdieping is opgeruimd, alle slaapkamers weer netjes, en alles schoongemaakt en gestofzuigd,


De badkamer en toiletten weer schoongemaakt,



en de bijkeuken opgeruimd.

De knutsella in de huiskamer opgeruimd en alle stiften uitgezocht. Alle wasgoed opgevouwen en weggestreken.

De garage helemaal opgeruimd. Echt heerlijk om daar ook weer gewoon rond te kunnen lopen. Doordat er veel spullen weggedaan zijn, paste het allemaal in deze twee stellingkasten, waardoor er weer extra ruimte is voor al onze fietsen ;-) En zelfs Boaz heeft nu een eigen plekje in de werkbank voor zijn eigen gereedschap, zodat hij ook de mogelijkheid heeft om het iedere keer weer netjes op te ruimen.



Nu ik allemaal lees wat er gebeurd is, mag ik best tevreden zijn. Toch voelt dat gek genoeg nog niet zo. Inmiddels staat de zolder namelijk weer vol met spullen die weer naar de kringloop gebracht moeten worden en kledingzakken voor de kledingactie op school. En eigenlijk had ik alle kledingkasten nog uit willen zoeken, zodat daar alleen in hangt wat we echt gebruiken en niets meer en niets minder.

Maar goed! Gelukkig geniet ik wel van het resultaat wat ik behaald heb. Het huis blijft makkelijker netjes, en het is daardoor nu veel makkelijker om even het huis weer op te ruimen en schoon te houden op de dagen dat ik niet werk. En wellicht gaan we in de zomervakantie weer verder om het helemaal naar mijn zin te maken.

Zo en nu maar weer snel aan het werk om weer een nieuwe voorraad wasgoed op te vouwen en weg te strijken!

Liefs,
Willeke



Reacties

Lekker bezig geweest!!
Goed bezig geweest Willeke!!
Het ziet er netjes uit. Schoon en opgeruimd. Goed gedaan!

Huisvlijt