Grote opruim/schoonmaak meivakantie

Het doel is om in de meivakantie ons hele huis onder handen te nemen. Sinds ik weer werk, blijft de huishouding nog wel eens liggen. Opruimen doe ik nog wel, maar schoonmaken bleef er vaak helemaal bij liggen. Dat moet anders. Niet omdat ik vind dat dat moet, maar omdat ik er heel ongelukkig van wordt als het een rommeltje is. Een rommeltje in huis, geeft bij mij ook vaak rommel in mijn hoofd, waardoor ik heel onrustig wordt.

Dus gisteren gelijk de eerste dag flink begonnen. Ik dacht, als ik nou goed begin, dan ben ik sneller klaar, en houden we in de meivakantie wellicht ook nog tijd over om leuke dingen te doen met de kinderen.

Dus gisteren begonnen met de schoenen. Dat is mij een doorn in het oog, overal door het huis slingerden de schoenen, dus van zolder naar beneden alle schoenen verzameld. En dat leverde dit resultaat op.


Wow... daar schrok ik toch wel van. Zoveel schoenen in huis! Vol goede moed begon ik met sorteren. Eerst maar eens per kind bekijken wat we hebben, Vervolgens alle schoenen bekeken en schoenen die weinig meer gedragen werden, en ook niet zo mooi meer waren eruit gehaald.


Bam... dat ruimt lekker op. Deze mogen weg.


Nu alle schoenen die veel gedragen worden weer netjes op de daarvoor bestemde plek gezet. Hier missen nu 2 paar schoenen van de jongens, die ze op dat moment aan hadden en 1 paar schoenen van manlief. Dat moet netjes kunnen blijven zo.


De rest van de schoenen van mij en manlief in een bak gedaan, en die staat nu netjes onderin onze kledingkast. Hierin zitten de mountainbike en racefietsschoenen van Koos en zijn zaalvoetbalschoenen en hardloopschoenen. Voor de rest mijn nette pumps die ik niet vaak draag, maar wel graag om mijn outfit compleet te maken.



De tas met snowboots en bergschoenen staat nu netjes op zolder bij de vakantiespullen, want alleen dan worden ze gebruikt en ook een bak met te grote schoenen en laarzen voor de dochter, die ik in de toekomst nog ga gebruiken.


En in de bijkeuken staat nu deze bak met speelschoenen en laarzen, die vaak bij het buitenspelen worden aangetrokken.

Mooi, nu dat gedaan was, gelijk maar verder op zolder om daar de kamer van de oudste zoon en de overloop op te ruimen. Je kon in beide ruimtes bijna niet meer lopen, dus dat was ook echt nodig. Zoonlief hielp met zijn eigen kamer netjes mee, dus we hadden snel resultaat.


Veel oud papier naar de milieustraat
5 zakken kleding voor een kledingactie op school.
2 bakken die nog klaarstaan om naar de kringloopwinkel gebracht te worden

Resultaat, een heerlijk opgeruimde 2de verdieping. Alles afgestoft en gezogen, ook de trap naar de 1ste verdieping.
Op naar de 2de dag.
Doel, de hele eerste verdieping netjes!

Krijgen jullie al zin om ook aan te gang te gaan?

Liefs,
Willeke


Reacties

Dat heb je goed gedaan zeg. Ik kan soms ook schrikken van de hoeveelheid spullen die we in huis hebben. Als je het bij elkaar gaat zoeken is het best veel vaak!

Huisvlijt
Ja, en dat terwijl je denkt dat het wel meevalt. Daarom is het wel eens goed om alles bij elkaar te verzamelen om zo te kunnen zien hoeveel je hebt.

Liefs,
Willeke