boterkoek met notenmeel

Echt zo lekker deze boterkoek met notenmeel. Echt een compleet andere smaaksensatie dan de gewone boterkoek. Het recept komt uit het boek koekje van Cees Holtkamp en Kees Raat. Zoals gewoonlijk met de nodige aanpassingen, waardoor het toch een soort van mijn eigen recept is geworden. Het originele recept was met cashewnoten, ik heb het met gemengde noten gedaan en de hoeveelheid noten vermeerderd, de hoeveelheid suiker heb ik verminderd en vervangen voor een ongeraffineerde suiker. Het resultaat, een heerlijk smeuïge boterkoek, die zo gemaakt is, en waarvan je heerlijk kunt genieten.





Wat heb je nodig:
(voor een vierkant bakblik van 20 x 20 cm)

200 gram gemengde noten
100 gram palmsuiker
150 gram zachte roomboter
150 gram speltbloem
snufje zout

Hoe maak je het:

Verwarm de oven voor op 170 graden hetelucht. Maal de noten met de suiker helemaal fijn. Kneed samen met de roomboter, het zout en de speltbloem tot een zachte deegbal. Leg op de bodem van het bakblik een stukje bakpapier en bedek de bodem van het bakblik met het deeg. Bak de koek in 20 tot 25 minuten gaar. Laat de koek goed afkoelen en snijd daarna in kleine stukjes.
Let op, door de noten is het heel machtig. Een klein stukje is al snel genoeg.

Eet smakelijk.

Liefs,
Willeke

Bronnen:
Koekje van Cees Holtkamp en Kees raat.



Reacties

Het ziet er heel lekker uit moet ik zeggen. Ik vind het een leuk recept!

Huisvlijt
Marja zei…
Wij hebben hem gemaakt! Héérlijk! Mijn man is helemaal enthousiast. Bedankt voor het recept.
Wow! Bedankt voor je lieve reactie. Daar wordt ik helemaal blij van. Liefs, Willeke