buy nothing new (deel 2)

Een poosje terug ben ik de uitdaging aangegaan om anderhalve maand niets nieuws te kopen, in de zin van spullen. Dus wel eten en drinken en verzorgingsprodukten, maar geen nieuwe dingen. Wil je nog lezen over die uitdaging, dat kan (buy nothing new deel 1)

Ik had jullie beloofd om jullie op de hoogte te houden hoe me dat vergaan is. Daarom deze blog.
Nu is het natuurlijk niet makkelijk om niets te kopen, met een gezin met 4 opgroeiende kinderen. De nadruk lag dus vooral, niet op het slagen van deze uitdaging, maar meer om het bewust omgaan met nieuwe aankopen. En dat is gelukt!

Deze aankopen heb ik gedaan:
Zoonlief had geen gymschoenen, en deed hij al een poosje samen met broerlief, die een lokaal naast hem zit en op een ander tijdstip gymt. Dat ging op zich best goed, maar niet superhandig natuurlijk. Toen 1 van de 2 een keer niet mee kon gymen, maar eerst terug naar school moest om de gympen uit de tas van broer te halen, was de lol er wel van af, en kreeg ik de vraag thuis dat ik toch echt gympen voor hem moest kopen.
Eerst heb ik gekeken of ik ze in de buurt 2de hands kon krijgen, maar vond niet zoveel. Dus dat werd een paar nieuwe gympen.


Verder ging ik die maand op kraamvisite, waarbij ik het toch wel leuk vond om met een cadeautje aan te komen, dus daar heb ik een rokje voor gekocht. Echt superschattig, dat dan wel weer, dus dat mocht van mij.



In de maand november hadden we ook een etentje bij ons thuis met onze vriendengroep. Eigenlijk had ik een nieuw tafellaken nodig. Ik had wel een witte, maar die zat vol met vlekken, dat kon echt niet meer. Weggooien en nieuw kopen zat er niet in, en was eigenlijk ook niet nodig, want verder was het tafellaken nog goed. Daarom heb ik een pakje zwarte verf van Dylon gekocht, en daarmee heb ik het tafellaken mooi zwart gemaakt. Alle vlekken verdwenen en een mooi tafellaken op tafel. Met een paar tafellopers die ik nog had liggen, zag de tafel er heel gezellig uit.



En o ja, voor die maaltijd had ik het idee opgevat voor een leuk dessert, maar daar had ik wel deze cakepop bakvorm nodig. Niet om cakepops te maken, maar voor iets anders. Dat houd ik nog even geheim, binnenkort deel ik dat recept.




En dat was het dan. Al met al ben ik dus best tevreden, want dit is echt wel minder dan wat ik anders zomaar even zou kopen. Ook leuk dat ik nu mijn tafellaken nieuw leven in heb geblazen, waar ik misschien anders gewoon een nieuwe had gekocht. In januari doe ik trouwens opnieuw een koop niets maand. Ben benieuwd of het me dan wel lukt om helemaal niets nieuws te kopen.

Hoe doen jullie dat? Zijn jullie je bewust van wat je allemaal koopt en zou je af en toe wel minder willen. Wil je ook meedoen in januari, kijk dan eens in deze groep op Facebook en meld je aan. Ik zou het super vinden je daar te ontmoeten.

https://www.facebook.com/groups/1683906351920380/?multi_permalinks=1687368454907503&notif_t=group_activity&notif_id=1482498251710295

Liefs,
Willeke

Reacties