ijsthee siroop

Zomers plaatje he? Nu de klok weer een uur terug is gegaan, en we 's morgens weer wakker worden als het al licht is, doen we weer net even of het zomer is, en maken we deze heerlijke ijstheesiroop. Op het moment dat ik dit aan het schrijven ben, schijnt het zonnetje heerlijk door het raam naar binnen en geniet ik zo nog even van die laatste zonnestralen van het jaar.

Zaterdag was ik vergeten limonadesiroop te kopen voor de kinderen, en ik moest nog wat maken voor de foodblogswap van oktober. Op de blog van Esther staan een heleboel lekkere recepten, en dat was nog best wel lastig te kiezen. Eigenlijk wilde ik voor een cheesecake gaan, of een brownie, of misschien toch een cheesecakebrownie, combinatie van twee recepten, maar die houden jullie nog van me te goed. Ik had gisteren limonadesiroop nodig, dus we gingen voor deze heerlijke ijsthee siroop

Het is super makkelijk te maken, de kinderen vinden het heerlijk, en op deze manier kan ik voortaan de blikken limonadesiroop uit de winkel ook laten staan, want dat maken we voortaan ook zelf. De thee kun je namelijk ook gewoon vervangen voor ieder ander sapje wat je maar lekker vind. Ik heb het gemaakt met ongeraffineerde suiker, toch weer net iets gezonder dan de limonade uit de winkel.



Wat heb je nodig:
  • 350 ml sterke thee. (ik gebruikte 3 zakjes)
  • 250 gram ongeraffineerde suiker. (of honing)
 Hoe maak je het:

Zet 350 ml sterke thee en los daar de suiker volledig in op.
Schenk een klein beetje siroop in een glas en vul aan met water.  Heerlijk met een schijfje sinaasappel of citroen.

Onze kinderen waanden zich gisteren in een restaurant. Leuk toch, hoe je met zulke kleine dingen je kinderen gelukkig kunt maken.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Liefs,
Willeke

Reacties