chocolade muffins

Een week terug waren onze jongens een dagje vrij. Studiedag! En het was heerlijk weer. Een vriendin stelde voor om samen naar het strand te gaan met de kinderen. Eigenlijk had ik het veel te druk, was die week al veel weggeweest, en in het huis moest ook het nodige gebeuren. Toch besloot ik te gaan met de kinderen, en ik heb er geen spijt van gehad. Wat hebben ze genoten! De broodjes voor tussen de middag en het drinken werden klaargemaakt, maar bij een leuk dagje weg, hoort ook nog iets extra's. Zoals jullie inmiddels van mij kennen, heb ik dat niet standaard in huis. Dus besloot ik om muffins te gaan bakken. 2 soorten: vanille en chocolade. De vanille muffins waren nog niet helemaal goedgekeurd, dus dat recept komt nog, maar deze chocolademuffins waren echt heerlijk. Zacht, luchtig, niet te zoet. Need I say more? 


Wat heb je nodig:
( voor 8 lekker grote, of 12 wat kleinere muffins)
 Wil je 12 grote, doe dan het hele recept x1.5

  • 150 gram (spelt)bloem
  • 125 gram kokosbloesemsuiker
  • 30 gram cacaopoeder
  • snufje zout
  • 1 theelepel kaneel
  • 1 theelepel baksoda (of gewoon bakpoeder)
  • 1 ei
  • 50 gram roomboter
  • 125 ml karnemelk
 Hoe maak je het:

Verwarm de oven voor op 180 graden (hetelucht) 
Meng alle droge ingredienten door elkaar.
Klop de roomboter zacht in een beslagkom. Als de roomboter zacht is voeg je een flinke eetlepel van de droge mix toe, en dat mix je er goed doorheen.
Voeg nu het ei toe. Het lijkt nu fout te gaan, maar niet erg, voeg nog een flinke eetlepel mix toe, en mix weer door tot een gladde substantie.
Nu schenk je de karnemelk erbij, en ook dit mix je goed door. De rest van de mix kun je er nu doorheen roeren met een handgarde of een lepel.
Verdeel het beslag over 8 of 12 cupcakevormpjes. Bij 8 worden ze zo groot als op de foto, bij 12 blijven het cupcakes, die niet of nauwelijks boven de rand uitkomen.

Bak de muffins in 18 tot 20 minuten gaar (of bij de kleinere in max. 15 min.) 

De kinderen hebben ervan genoten.
Enjoy!

Liefs,
Willeke

Ik ben benieuwd naar jullie muffins. Ga jij ze ook maken en heb je een foto? Ik vind het heel leuk als je dit deelt op Facebook of Instagram met de hashtag #mammatjevanalles



Reacties