boodschappen-netje haken

Ongeveer een week terug zag ik in de facebookgroep afvalvrij leven een bericht. Iemand had een boodschappen-netje gehaakt, zodat ze in de supermarkt groente en fruit kon kopen, zonder de bijbehorende plastic zakjes. Toen ik dat bericht zag, dacht ik gelijk, wow... dat wil ik ook! Probleem was alleen... ik kon niet haken! Toch ging ik op google op zoek naar een patroon en vond die op deze blog.
Ik bekeek de beschrijving, en eigenlijk leek het mij helemaal niet zo moeilijk. Maar wat zijn nou eigenlijk lossen en vasten, en halve vasten, en steken  meerderen. Voor mijn klonk dat echt als abracadabra... Gelukkig kun je op youtube alles leren en zo vond ik het volgende filmpje.
Zo werd mij al snel duidelijk wat vasten en lossen zijn, en met deze twee ingrediënten, plus een bolletje garen (gekocht bij de Zeeman) en een haaknaald kon ik met mijn boodschappen-netje beginnen.

En dat was wat zeg, nadat ik begonnen was, kon ik eigenlijk al vrij snel niet meer stoppen, zo leuk vond ik het. En zo gebeurde het dat ik 4 dagen later, mijn eerste boodschappen-netje af had. Nu nog snel wat meer bolletjes garen kopen, zodat ik er nog wat kan haken, en zo voorkom ik weer de nodige afval in ons huis.
Lijkt je dit ook leuk, maar heb je nog nooit gehaakt. Geen probleem. Probeer het gewoon en je zult merken hoe leuk het is.
Succes!
Liefs,
Willeke
Volg mij ook op Facebook, Pinterest en Instagram

Reacties