Stamppot rauwe andijvie met gerookte zalm.

Hmmm... vind jij dat ook zo lekker? Eigenlijk zeg je meestal in een zin, stamppot rauwe andijvie met spekjes. Maar spekjes eten wij hier nooit. Met als gevolg dat ik eigenlijk ook nooit meer stamppot rauwe andijvie maakte, want zonder spekjes is de stamppot niet compleet. Aja... dat vind ik dan toch!

Maar daar heb ik nu een oplossing voor bedacht. Gerookte zalm! Niet zo budget als uitgebakken spekjes, maar zeker wel veel gezonder.

Omdat ik mijn maaltijden meestal niet meer mogen kosten dan 4 euro per maaltijd, moet ik, als ik dit klaar maak, compenseren met een andere maaltijd. Maar dat lukt eigenlijk altijd wel! Deze maaltijd kost 1 euro voor de aardappelen, 80 cent voor de krop andijvie, 3,25 voor de gerookte zalm is totaal ongeveer 5,05. Exclusief het scheutje melk, en het zout en peper, maar dat is minimaal toch?



Ziet er lekker uit he! ;-)
 
Hierbij snel het recept
 
Wat heb je nodig:
  • 1 kilo aardappelen
  • 1 krop andijvie
  • 1 pakje gerookte zalm (200 gram)
  • Scheutje melk
  • Zout, peper en nootmuskaat
Hoe maak je het:
  1. Schil de aardappelen, snijdt in kleine stukken en kook met zout gaar.
  2. Snijdt de andijvie in smalle reepjes, was met warm water en laat het in warm water staan tot de aardappelen gaar zijn.
  3. Snijd de zalm in stukjes
  4. Stamp de aardappelen met een scheutje melk, en breng verder op smaak met peper en nootmuskaat.
  5. Stamp de andijvie er beetje bij beetje doorheen, en roer daarna de zalm erdoorheen.
  6. Laat nog even door warmen, en serveer!
 
Eet smakelijk!
 
Liefs,
Willeke
 
 
Volg mij ook op Facebook, Instagram en Pinterest

Reacties

Anoniem zei…
het was erg lekker, bedankt voor de tip!