Eierkoek. (super makkelijk en snel klaar)

Ik hou van makkelijke recepten. Recepten die je zo even maakt, en waarmee je binnen een kwartier iets lekkers kunt eten. Ja echt... dat kan met dit recept! Laatst had manlief al een potje thee gezet, en eigenlijk hadden we beide wel zin in iets lekkers, maar ja... geen koek in huis. Toen bedacht ik dat ik dit recept, wat ik al vaker gemaakt had, dus er was wel een soort van  routine, en een kwartier later hadden we de lekkerste koeken. Beetje vers fruit, kloddertje slagroom of crème fraiche, en je kunt heerlijk gezond genieten. Het recept komt van baksels.net, maar is behoorlijk aangepast naar mijn eigen wensen. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.


Wat heb je nodig:
(voor ongeveer 10 eierkoeken)
  • 70 gram karnemelk
  • 1 ei
  • 80 gram palmsuiker
  • evt. beetje citroensap
  • 140 gram speltbloem
  • 40 gram speltmeel
  • 3 gram baksoda

Hoe ga je te werk:
  1. Verwarm de oven alvast voor op 180 graden
  2. Weeg de karnemelk af, en voeg hierbij het ei, de suiker en evt. de citroensap.
  3. Meng goed.
  4. Weeg in een ander bakje het meel en de bloem af en roer hier de baksoda goed doorheen.
  5. Roer het meelmengsel beetje bij beetje door het melk/suiker mengsel en roer goed door.
  6. Maak met twee lepels hoopjes die je een beetje uitwrijft op een bakblik bekleed met bakpapier.
  7. Bak voor 10 minuten in de oven.
En nu... smullen!

Liefs,
Willeke
(Volg mij ook op www.facebook.nl/mammatjevanalles)

Reacties

Anoniem zei…
Bedankt voor het recept, ze zijn heerlijk. Ook de kinderen vinden ze lekker!