kokoskransen

Ook de eerste aflevering van Heel Holland Bakt gekeken? Ik wel, en wat was het weer leuk! De kandidaten moesten dit keer kokoskransen maken. Ik heb ze ook gemaakt, alleen zonder geraffineerde suikers en zonder gluten. Op de website van Heel Holland Bakt staat het recept. Een van de ingrediënten is glucosestroop, die heb ik vervangen voor honing. De suiker heb ik vervangen voor palmsuiker. Door de palmsuiker kleuren de kransen wel wat meer bruin, maar dat veranderd niets aan de smaak. Ze zijn echt heerlijk. Omdat ik de kransen net iets krokanter wilde maken heb ik de bloem vervangen voor havermout. En zo is het eigenlijk helemaal mijn eigen recept geworden, want volgens mij heb ik niets hetzelfde gehouden.
 
 
Wat heb je nodig: 
  • 50 ml melk
  • 60 gram honing
  • 100 gram kokosrasp
  • 50 gram havermout
  • 60 gram palmsuiker
  • 2 eieren

Hoe maak je het:

1. Maal de havermout tot meel met een staafmixer
2. Meng de havermout met de kokosrasp en palmsuiker
3. Verwarm de melk met de honing tot de honing goed gemengt is.
4. Roer het melkmengsel door de droge ingrediënten.
5. Roer er twee eieren doorheen.
6. Doe het mengsel in een spuitzak met kartelmondje en spuit er kransen van op ouwelpapier, waar je van te voren rondjes van hebt geknipt.
7. Bak de kransen 10 minuten in de oven op 200 graden. (hetelucht)
 
Eet smakelijk!
 
Liefs,
Willeke

Reacties

Anoniem zei…
Gisteren gemaakt en echt een super recept! Dankjewel deze ga ik zeker vaker maken!!
Wat leuk om te horen.