Super leuk speelkleed. (hygiënisch en duurzaam)

Af en toe wil ik een blog gaan schrijven over produkten waar ik enthousiast over ben. Zo heb ik al eens een blog geschreven over bison textiellijm, en nu is ons speelkleed aan de beurt. Of meer, het speelkleed van dochterlief.

We hebben namelijk in de afgelopen 10 jaar behoorlijk wat kleedjes versleten. In ons eerste huis hadden we een plavuizen vloer. Dat was best koud voor de kinderen, dus kochten we een kleed. En ook in ons huidige huis, met houten vloer hebben de jongens altijd een speeltapijt gehad. Probleem met die kleden was wel, dat al het vuil er in bleef hangen. En de onderkant van het tapijt was met een jaar meestal vergaan, zodat je overal van dat vieze gruis in je huis had. In de periode dat de kinderen zindelijk werden, kwam er nog wel eens een plasje op, of er ging een beker drinken overheen. Al met al ook niet heel erg hygiënisch dus.


 
En toen kwam ik er achter dat er ook andere speelkleden bestaan. Het speelkleed wat ik nu heb komt bij http://www.onlinespeelkleed.nl vandaan. Het kleed ziet er niet alleen hartstikke vrolijk uit, het is ook nog eens super fijn. Het is namelijk een kleed van vinyl. Grootste voordelen daarvan:
  1. Ongelukje erop, geen probleem. We nemen het weer af, en klaar.
  2. Stof, zand en viezigheid blijft er niet inhangen. Doekje erover en het is weer helemaal schoon.
  3. Je kunt het evt. zelfs buiten gebruiken.
  4. Omdat het een glad kleed is, kan dochterlief ook haar favoriete torens erop bouwen, zonder dat ze snel omvallen. Alles blijft mooi recht staan.
  5. En als de torens dan toch omvallen, kletteren ze niet zo hard op de houten vloer.
  6. Geen problemen meer met allergieën. In een traditioneel speelkleed komt hoe dat ook huisstofmijt. Ook daar heb je met dit kleed geen last van.
Al met al, dus echt een aanrader. Het kleed is niet goedkoop, maar omdat het veel duurzamer is dan andere kleden, zul je er ook veel langer mee doen. Ze hebben trouwens ook jongensvarianten van dit kleed. Dus geschikt voor ieder gezin.

Ik hoop dat ik jullie ook enthousiast heb gemaakt.

Veel liefs,
Willeke

( volg mij ook op www.facebook.nl/mammatjevanalles )





Reacties

Unknown zei…
Wat n leuk en mooi blog!
Ga dot zeker aanbevelen bij bekenden met kindjes!
Zoet er gezellig uit!
Prachtige foto ook!
Dank je wel Corine!
Handig! En wat een leuke en mooie foto's,
schattig speelservies ook! Is ze vast blij mee.

Groetjes Anita

Dank je Anita. Het serviesje is van Fisher-Price. Ze is er idd erg blij mee.
Jenny zei…
Leuk zeg! Dit kleed doet mij denken aan vroeger. Mijn opa en oma hadden er ook zo een en daar gingen we altijd mee picknicken :) Tegenwoordig is mijn dochter helemaal fan van Frozen dus die ligt nu op haar kamer te pronken.
Richelle zei…
Vroeger ook veel plezier gehad aan de speelkleedjes. Nu heb ik pas ook weer twee gekocht voor in de kinderslaapkamer. Tot nu toe een groot succes!