spionnenfeestje

Voor de 7e verjaardag van zoonlief hielden we een spionnenfeestje.
We nodigden de kinderen uit met een echte spionnen uitnodiging. Daarvoor hadden we vooraf foto's gemaakt en bewerkt in Picasa.


Er is geld gestolen van de graaf en gravin. Ze hadden een groot feest gehouden op hun landgoed Wilgengaerde. De volgende dag ontdekten ze dat het geld verdwenen was.  Er zijn 8 verdachten. Aan de kinderen de opdracht op uit te zoeken wie de dader is en waar het geld is gebleven.

Opdrachten, ID-kaarten van verdachten en foto's van vindplaatsen van aanwijzingen.


Met z'n allen gingen ze op zoek naar de plaatsen op de foto's en daar konden ze zoeken naar aanwijzingen. Ze konden er getuigenverklaringen  vinden, geheime codes, een stukje stof van kleding, een schoenafdruk, en geld met vingerafdrukken.
Zelfs een dode haas was verdacht ;-)


Thuis werden alle aanwijzingen bestudeerd en konden verdachten afgestreept worden.

Er werd gespeurd naar vingerafdrukken op het gevonden geld, en vergeleken met de vingerafdrukken op de ID-kaarten van de verdachten.
Uiteindelijk bleef er nog maar 1 persoon over. Ze gingen op zoek naar de laatste envelop. Hierin konden ze zien of ze het goed hadden en gaf de dief z'n verklaring en waar hij het geld verstopt had.

Yes! We hebben de buit gevonden. 
Ze kregen allemaal een deel van het geld als beloning.


En zo was het weer een geslaagd feestje.
En een mooier compliment kun je niet krijgen als een van de kinderen na afloop tegen je zegt.
Dit was mij tweede leukste feestje. Wat was dan je eerste leukste feestje? Het antwoord was: Het vorige feestje van Luuk!
Liefs,
Willeke

Reacties

Ontzettend leuk Willeke!!
Super! Je hebt er weer een hoop werk aan gehad maar erg geslaagd zo te zien en te lezen :-)
Dank je wel Stefanie!
Ja, kost wel even wat tijd idd, maar je doet het niet voor niets.
Unknown zei…
Hoihoi, wat ontzettend leuk! Zou je mij de bestanden willen emailen?
Groetjes San
Wat is je email adres, dan zal ik het je mailen.
Anoniem zei…
Wat een leuk feestje! Mijn zoon gaat morgen zijn feestje vieren, misschien moet ik wisselen van activiteit vanwege het weer. Daarom zou ik graag de bestanden van je ontvangen. Alvast bedankt. vr gr Martina Mensink
martina.mensink@gmail.com
Anoniem zei…
Wauw wat gaaf, zou graag de bestanden willen. steffie117@hotmail.com.
Groeten steffie
Anoniem zei…
Wat een leuk feestje! Ik ben ook geinteresseerd in die bestanden. Zou je ze mij ook toe willen sturen?
mbusodewit@hotmail.nl
Alvast bedankt! Marijke
Anoniem zei…
Ik heb interesse in deze bestanden. Zou je ze mij willen mailen??
martinamensink@gmail.com
Alvast bedankt, Martina Mensink
Anoniem zei…
Wat een geweldig feestje. Dat zou mijn zoon ook vast erg leuk vinden.
Wil je de bestanden mailen naar hallometmiranda@gmail.com.
alvast bedankt.
Miranda
Birgit zei…
Geweldig! Ik heb ook wel interesse, was hier al aan het brainstormen maar dit ziet er superleuk uit!
Mag ik ze ook?Alvast heel erg bedankt, Birgit.feyfer@telenet.be
Unknown zei…
Heel erg leuk. Ik zou graag de bestanden willen. A.s. zaterdag heb ik een girls spy party voor mijn dochter. Mijn e-mail is sfspalburg@gmail.com
Alvast heel erg bedankt. Groetjes, Siti
Unknown zei…
Heel erg leuk. Ik zou graag de bestanden willen. A.s. zaterdag heb ik een girls spy party voor mijn dochter. Mijn e-mail is sfspalburg@gmail.com
Alvast heel erg bedankt. Groetjes, Siti
Unknown zei…
Dit is wat ik ook ongeveer in gedachten had, zo leuk! Zou ik de bestanden ook kunnen krijgen? freubelhen@outlook.com. Alvast bedankt :)
Gera zei…
Hoi willeke. Wat ontzettend leuk. Lijkt me erg leuk om met mn zoontje te gaan doen. Zou graag de bestanden ontvangen. Woensdag vier ik het feestje. Mijn mailadres is sburgering@solcon.nl. alvast hartelijk dank!!
Gera zei…
Hoi willeke. Wat ontzettend leuk. Lijkt me erg leuk om met mn zoontje te gaan doen. Zou graag de bestanden ontvangen. Woensdag vier ik het feestje. Mijn mailadres is sburgering@solcon.nl. alvast hartelijk dank!!
Anoniem zei…
Hoi willeke Erg leuk om te lezen kan je mijn de opdrachten toe mailen. Mijn mailadres is mts.legemaat@kliksafe.nl vriendelijke groet karin
annemarie zei…
Hoi Willeke, mijn zoon wordt binnenkort 8 jaar en wil heel graag een feestje met een speurtocht. Na wat zoeken kwam ik op jouw blog. Wat een leuk idee? Heb je alle materialen zelf verzameld/gemaakt of ergens gehuurd/besteld? groetjes Annemarie
annemarie zei…
Hoi Willeke, mijn zoon wordt binnenkort 8 jaar en wil heel graag een feestje met een speurtocht. Na wat zoeken kwam ik op jouw blog. Wat een leuk idee? Heb je alle materialen zelf verzameld/gemaakt of ergens gehuurd/besteld? groetjes Annemarie
Hoi Annemarie,
Ik heb idd alles zelf verzameld en gemaakt. Ik wilde dat ook nog delen, maar door een crash van de harde schijf ben ik de bestanden kwijt
Unknown zei…
Ohhhh als je dat ik voor mij zou willen doen? Mijn jongensdroom heeft volgende week zaterdag zijn partijtje....
Postvoorlinda1@gmail.com

Ik hoor je heel graag!
Anoniem zei…
wat een leuk feestje me zoon is bijna jarig wil dit ook doen zou ik de voorbeelden mogen

miss-mootjuh@hotmail.com

mvg monica ik hoor graag van u
Helaas heb ik alles niet meer. COmputercrash ;-) Heb laatst wel uitgebreid beschreven hoe ik het gedaan heb, misschien heb je daar wat aan. Ik zal het naar je mailen.
SabDZ zei…
Hallo, wauw, fijn dat je dit deelt, dit is precies wat ik zoek oor mijn zoon zijn feestje. heb ondertussen begrepen dat e de bestanden bent kwijtgeraakt. Zou je mij toch de beschrijving van hoe je het gedaan hebt kunnen doorsturen? sabdalzotto@gmail.com.
Hartelijk dank!
Kitty zei…
Hoi! Ik wil dit ook doen voor het feestje van m'n zoon! Ik zou heel graag jou bestanden ontvangen ter inspiratie. montrast@hotmail.com Alvast bedankt! Groetjes Kitty
De bestanden ben ik kwijt. Ik kan je nog wel een duidelijke beschrijving toesturen, waar je wellicht wat mee kunt.

Liefs,
Willeke
pemthiel@hotmail.com zei…
Hallo Willeke, Ik ben zelf al een tijdje bezig om het spionnenfeest in elkaar te zetten. En heb al een heel bord met spellen op pinterest klaar staan maar wauw..wat heb jij het leuk in elkaar gezet. Ik durf het bijna niet te vragen, maar zou je mij ook een beschrijving willen sturen? pemthiel@hotmail.com. Alvast bedankt.
Groetjes Paola van Thiel
Unknown zei…
Mijn zoontje vind een spionnenfeestje ook helemaal geweldig, zou ik de beschrijving misschien ook mogen krijgen? Dat hebben we in elk gevalvast een beginnetje :-)
Enorm bedankt alvast!
Vliegend_olifantje@hotmail.com

Groetjes Danielle
Unknown zei…
Wat ontzettend leuk. Ik zou heel graag de beschrijving ontvangen. Mijn mailadres is jjvanbb@gmail.com!

Super bedankt!
Gr jorien
Unknown zei…
Wat enorm creatief en wat leuk dat het zo'n succes was! Zou je mij ook de.beschrijving willen sturen? Mijn e-mailadres: info@vanderhoogt.nl
Alvast bedankt.
Vr. Gr. Angelique
moniquedh zei…
Ik zie dat je al jaren ontzettend leuke reacties krijgt!
Daarom ben ik ook erg benieuwd naar je beschrijving van het spionnenfeestje.
Misschien wil je die sturen naar: moniquedhondt26@gmail.com

Enorm bedankt!
Groetjes, Monique
Unknown zei…
Hoi!

Dat klinkt als een ontzettend leuk feestje!

Ik weet niet of je de bestanden nog hebt en wil delen? Anders zou ik er erg blij mee zijn! petravanlimpt@hotmail.com

Alvast onwijs bedankt! Gr Petra