kippenbouillon van afgekloven kippenbotjes???


Ja je leest het goed. Ook die kippenbotjes kun je hergebruiken. Wij hebben deze week kippekluifjes (zoals de kinderen ze noemen) gegeten en dan houd je natuurlijk een heleboel van die botjes over.  Ik deed altijd best wel moeite om alle stukjes kip eraf te krijgen, want ja... eten weggooien, dat kan ik niet. Zelfs niet de laatste restjes van de kippekluifjes. Maar daar heb ik nu dus een oplossing voor, want de kippekluifjes gaan, inclusief de restjes in een pan met 1 liter water, en dat laat ik zo'n 3 uur koken met 1 eetlepel zout. Daarna laat je het goed afkoelen en zeef je alle botjes en restjes kip. Dat kun je doen door in een vergiet een theedoek of hydrofiele doek te leggen en daardoor de bouillon te zeven.




Daarna kun je met deze bouillon een heerlijk kippensoepje maken.
Het enige wat je dan nog moet toevoegen is wat groenten, wat kip in stukjes en evt. nog wat zout.
Ik heb gekozen voor een winterpeen in dunne plakjes, een bosje bosuitjes en 250 gram taugé

Eet smakelijk!

Reacties