Homemade pindakaas...

Het stond al een poosje in de planning, zelf pindakaas maken, maar je weet hoe dat gaat, je komt er niet altijd aan toe.
Vandaag waren de kinderen vrij van school. De twee oudsten zijn met een paar vriendjes naar het voetbalveld gegaan, en de jongste zoon bleef alleen achter. (hij mag helaas nog niet alleen dat stuk op de fiets naar het voetbalveld.) De pindakaas was op, en hij is verzot op pindakaas. Een goede reden om vandaag er maar eens aan te beginnen.

Om te beginnen heb ik van die heerlijke doppinda's gekocht. Natuurlijk kun je het ook met gepelde pinda's doen, maar in het kader van gezellig tijdverdrijf met mijn zoon, heb ik voor de ongepelde versie gekozen. En ik moet zeggen, het was een heerlijk, relaxt werkje om al die pinda's een voor een met de hand te pellen. En dan de geur die ervan afkomt, echt heerlijk! Alleen daarom al zou je voor doppinda's gaan. Al zin gekregen om zelf aan de slag te gaan?
Benodigdheden:
1 zak pinda's
1 eetlepel olie
Beetje zout

Pel de pinda's. Ik had totaal 300 gram pinda's. Doe ze in een blender, keukenmachine o.i.d. samen met olie en zout. Ik heb het met de Tupperware Quickchef gedaan. Dat gaat ook. Houd er dan wel rekening dat je best heel wat moet ronddraaien. Goede work-out... krijg je spierballen van. ;-) Maal net zo lang tot de pinda's olie loslaten, en ga door tot het een smeuïge massa is.
En klaar is je pindakaas met stukjes noot.

Reacties

Anoniem zei…
Veel gezonder dan uit de winkel! Misschien moet ik er dan ook maar aan ;-)
Paulien zei…
Wat leuk, ook om te doen! Ga ik zeker uitproberen:-)
Corien zei…
Heerlijk he, zelfgemaakte pindakaas!
En wat een geweldige foto's van je zoon.
Duidelijk genieten van zijn momentje met jou!