De computer weg!

 
De laatste tijd ben ik ons huis aan het opruimen. Minimaliseren heet dat tegenwoordig met een mooi woord. Het verschil tussen die twee is dat je met minimaliseren het doel hebt om zo weinig mogelijk over te houden en met opruimen mag je best spullen hebben, als je er maar ruimte voor hebt.

Dat laatste begint hier een beetje een probleem te worden. We wonen met z'n zessen in dit huis, en met z'n zessen verzamel je ongemerkt toch een heleboel spullen. Kastruimte en opbergruimte erbij kopen is wat de grote warenhuizen als Ikea en Hema dan roepen, maar ik wil het anders. Ik wil niet het hele huis volzetten van onder tot boven met kasten en opbergmogelijkheden. Ik heb de kasten die ik nu heb en daar moet het maar in passen. Zo niet, dan moeten er dus dingen weg.

De vragen die ik me bij het opruimen altijd stel is:
Is dit artikel het laatste jaar veel gebruikt
Zou ik zonder dit artikel kunnen
 
 De afgelopen dagen ben ik bezig geweest om bovenstaande hoek in de kamer op te ruimen. De computer en kastje wat daarbij hoort stond ons al langere tijd niet aan. En dan dat rommelige magneetbord erboven. Niet iets waar we gelukkig van werden. Dus we besloten dat aan te pakken.
 
Stap 1: De computer eruit en het opbergmeubel weg.
(ja maar, zeiden de kinderen, de computer gebruiken we nog heel veel, die willen we echt niet weg.)
En dat was juist ons grootste probleem met die computer.
 
Stap 2: De speelgoedkast minimaliseren.
Lees, speelgoed opruimen waar niet vaak meer mee gespeeld word en ruimte maken voor het nieuwere speelgoed wat rond sinterklaastijd toch wel weer binnenstroomt.
 
 
 En dit is hoe het geworden is.
De administratie mappen staan boven in de kast, samen met de inkomende post. En in de la liggen de bureau accessoires en het schoolwerk van de kinderen. En we hebben zelfs nog kastruimte over.
(en geloof me... de kinderen hebben de computer nog niet gemist, maar goed we hebben dan natuurlijk ook nog een laptop in huis en een tablet en de smartphones

 

Reacties