consuminderen deel 2

Is het gelukt om van 37,89 rond te komen? Het antwoord is ja... met nog 0,89 cent over.

Dat betekent wel dat mijn voorraadkast zo goed als leeg is, en dat ik dus kan beginnen met een nieuwe verse voorraad. Hetzelfde geld voor de diepvries, dus wellicht dat ik die binnenkort eens lekker schoon kan gaan maken als hij helemaal leeg is.

Voor zondag heb ik een heerlijk krentenbroodje gebakken


en voor bij de koffie een lekkere cake.


Dinsdag was de grootste uitdaging. Voor 0,89 cent koop je niet zoveel meer, dus dan moet je het echt doen met alles wat je nog in huis hebt. De aardappels, pasta en rijst waren inmiddels op. Ik had nog wel zuurkool, appels, een blikje ananas, een zakje aardappelpuree, rozijntjes, gehakt, kokossanten en kerriepoeder. Bij het invoeren van ingrediënten op google kwam ik steevast op recepten van zuurkoolschotel of zuidafrikaanse bobotie. Ik besloot om die twee recepten te mixen en matchen en dat is uiteindelijk mijn eigen overheerlijke zuurkool bobotie geworden.

Hoe heb ik het gemaakt:
  1. Zuurkool koken.
  2. Gehakt rullen
  3. Kruiden met kerriepoeder, peper en zout. (mag gerust aardig wat kerriepoeder zijn.)
  4. Uitje meebakken.
  5. Appel en Ananas in blokjes snijden en meebakken.
  6. Rozijntjes toevoegen.
  7. Wat kokossanten erover raspen.
  8. Alles in een ovenschaal en aardappelpuree erover heen.
  9. Even afbakken in de oven
Et Voila... Een heerlijke maaltijd


Wat hebben we gemist deze week?
Er was niet na iedere maaltijd een toetje.
Geen frisdranken of sapjes, we dronken thee, koffie of water.
en vanaf zondag waren de koffiebonen op.

Maar eigenlijk heb ik het helemaal niet gemist, en wie weet, kunnen we op een gegeven moment zelfs zonder.
Al met al kan ik zeggen dat ik de afgelopen week niets te kort ben gekomen.

Reacties

Marjon zei…
Geweldig hoe je het weer beschreven heb. Leuk dat je met je geld bent uitgekomen. Ben benieuwd naar je volgende week :)
carine zei…
chapeau zeg! Wat knap met zo'n gezin. Aten je kinderen alles wat je ze voorzette? Hier nog wel eens een probleem! Maarre...navolgenswaardig!
Ze eten inderdaad alles. Wel makkelijk hoor...
Paulien zei…
Goed zeg!!! Ik heb het gered met 37,50euro:-) Dit is inclusief de aanschaf van dingen als luiers, vaatwasserzout en een nieuwe rits voor een van m'n rokken. Verder hebben we een heerlijke appeltaart gebakken en en n havermouttaart met amandelen en appels. E-nummervrij uiteraard;) En m'n voorraad is bijna niet geslonken... Het kan dus echt! Al zou ik dit zeker niet elke week redden.
Maar het was leuk om zo enorm op te letten. Ga ik vaker doen;)
En chapeau voor jou dat je dit hebt gered met een gezin van 4 kids!!!
Unknown zei…
Ha Willeke,

Knap hoor! En na zondag van je laatste koffiebonen te hebben genoten, was de thee ook heerlijk! Ga zo door!
Annelies
Top dat het jou ook gelukt is! Ik vond het vooral verhelderend dat je best zonder een heel aantal dingen kunt. Succes er ook mee.
Anoniem zei…
Superrrrrr!! Grtjs Rianne