Hoe is mijn 1ste dag vergaan.

 
Allereerst heb ik besloten om per dag de boodschappen te doen en alleen te kopen wat ik echt nodig heb. Aangezien ik toch iedere dag naar Hoevelaken rijd, is het een kleine moeite om ook even langs de supermarkt te rijden.



Voor het avondeten had ik nog een heleboel groente in de koelkast liggen. Een half bakje champignons, 1 paprika, 1 prei, bleekselderij, winterpeen en in mijn kast ook nog ui. Ben flink aan het snijden geweest, goed voor in totaal 2 zakken van 600 gram groenten.  De eerste zak is direct de diepvries in gegaan.
 
Voor het avondeten ben ik naar de supermarkt geweest. Ik heb daar het volgende gehaald:
 
1 pak van 500 gram volkoren spaghetti
1 pakje gezeefde tomaten
 
Gehakt had ik nog in de diepvries. Met deze ingrediënten heb ik een heerlijke spaghetti gemaakt.
Gehakt bakken, groenten erbij en even meegebakken, pakje gezeefde tomaten erbij met 1 bouillonblokje erdoor en wat Italiaanse kruidenmix uit mijn keukenkastje.
Het was heerlijk!
 
Het tweede probleem waar ik tegenaan liep... Mijn waspoeder is op!
Aangezien ik een dochter heb die wasbare luiers gebruikt, (heel fijn nu, dat scheelt in ieder geval weer een hoop geld voor een pak luiers.) en met 3 jongens in huis is het geen optie om maar een week niet te wassen. Gelukkig had ik nog een zwitsal zeepje en soda in huis. De ingrediënten om zelf vloeibaar wasmiddel te maken.




 

Je doet 1,5 liter water in de pan, raspt 40 gram zeep en weegt 20 gram soda af. Alles oplossing in het kokende water, afkoelen en overschenken in een lege fles. En klaar is je homemade wasmiddel. Nog eens goed voor het milieu ook want er zitten geen fosfaten of andere irriterende stofjes in. Wellicht ook nog beter voor de eczeem huid van mijn oudste zoon. Ik ben benieuwd!
 
Wat heb ik verder nog gehaald in de supermarkt...
 
1 pakje roomboter
1 fles limonadesiroop
1 fles yokidrink
1 pak karnemelk
1 pak halfvolle melk
 
Totaal, alles bij elkaar inclusief de spaghetti en gezeefde tomaten kwam dat op 5,61,
de teller staat nu dus op
 
32,28
 
 
 

Reacties

Anoniem zei…
Leuk om te lezen Willeke! In Yokidrink zitten trouwens wel suikers, aspartaam en acesulfaam-K...Maar dat is wel bij de originele Yokidrink...
Groetjes Corien
In deze yoki zit wel suiker en 2 kleurstoffen inderdaad. Gelukkig geen zoetstoffen. De jongens krijgen dit alleen mee in hun beker naar school. Half gemengd met karnemelk. Meestal koop ik de yoki van mona uit het koelvak, die is wat duurder en heeft geen kleurstoffen en zoetstoffen. Deze week maar een keer voor de goedkope variant gegaan...
Unknown zei…
Leuk om te lezen!! Gaat vast lukken deze week! Super knap!
Ik wil binnenkort ook de wasmiddel proberen zelf te maken!
Groetjes Lydia
http://gelovend-gezin.blogspot.nl/?m=1