Consuminderen



Woensdag, de dag dat ik altijd mijn huishoudgeld op mijn rekening gestort krijg. Ook gelijk de dag dat ik mijn rekeningen betaal. Dit keer waren er helaas wat veel rekeningen waardoor er wat weinig overbleef.

Probleem?
of juist een uitdaging!

Om te beginnen heb ik een lijstje gemaakt met alle manieren om nog aan extra geld te komen.
  1. Ik heb nog 9,65 in mijn portomonee
  2. Ik heb nog gulf spaarboekjes liggen. Goed voor 9.75.
  3. Ik heb nog voor 2,50 aan statiegeldflessen in huis.

Deze week doe ik mijn best om voor 37,89 rond te komen.






Reacties

Rianne zei…
Dat is inderdaad een uitdaging.. die wellicht een probleem kan worden maar daarna is er weer ruimte om het probleem op te lossen :-) Succes!
Marjon zei…
Soms een heel gepuzzel om alles weer kloppend te krijgen hè? Mag ik vragen welke rekeningen je er dan gelijk van betaal? Ik maak als het loon gestort is een overzicht van de te betalen rekeningen en vaste lasten. En dan het aantal weken van het huishoudgeld, collectebonnen etc. Ik moet dus iedere week wel met een bepaald huishoudbedrag uitkomen. Als dat niet lukt, zit ik die week erna op de blaren ;) Ik hou 100 euro onvoorzien aan, wel zo handig met 5 opgroeiende kids. Dan weet ik precies hoe ik er die maand voorsta. Het overige geld zet ik op aparte rekening en probeer ik vanaf te blijven. Ik heb ook een heel jaaroverzicht. Hoe doen de anderen dit?
Anoniem zei…
Respect. Soms moet je inderdaad creatief zijn om rond te komen. Maar soms moet je daarvoor ook wat extra's laten staan.
Kijk eens in de voorraadkast wat er staat... en iedere dag vlees is ook niet nodig. Wel lekker. Wij eten met ons gezin bewust zonder mixjes gewoon puur. Gluten en lactosearm. Even wennen... maar wij voelen ons er erg prettig bij en... minder moe. Daarnaast zijn de kinderen ook rustiger. Wij koken met recepten van Geesje Russcher.
* Marinda * zei…
phoe, dat houdt ook niet over...

Maar toch is het puzzelen soms ook wel echt een (leuke) sport...

Hee, ik ga je volgen hoor!!! (je weet wel wie ik ben met mijn nickname toch? ;) );
Van mijn huishoudgeld koop ik ook kleding en schoenen voor de kinderen. Verder koop ik op via webwinkels ook honing, verschillende soorten melen, kokosolie, palmsuiker, scheermesjes e.d. Die rekeniningen betaal ik dan eerst zodat ik voor de rest van de week weet wat ik nog kan uitgeven.
Ik heb inderdaad nog wel het een en ander in de voorraadkast. Die zal aan het eind van de week wel uitgeput zijn.
Leuk Marin, dat weet ik idd... Ik vind de uitdaging ook gewoon echt leuk!
Anoniem zei…
Wij komen rond van 50,- p wk, met 4 personen geen vetpot maar het lukt gelukkig. Het wordt gewoon een beetje een sport he, kijk eens bij gratis producten vaak levensmiddelen wat je later op je rekening terug gestort krijgt.
Soms heb je geen keus als je van 1 salaris moet leven.
Suc6 ermee.
Marjon zei…
Ik heb een overzicht gemaakt van alle vaste lasten (per maand, kwartaal, week, jaar) en dat door 12 gedeeld. Nu weet ik wat voor een bedrag er staat, dat zet ik op een aparte rekening. Daar staat dus altijd genoeg op. Voor huishoudgeld hou ik een bepaald bedrag per week aan. Daar gaat zakgeld vanaf en als de kids een feestje hebben verjaardagsgeld. De ene week heb ik dus meer te besteden dan de andere week. Kleding koop ik zoveel mogelijk van de kinderbijslag.